lördag 26 augusti 2017

27 augusti

Hej hallå...

Hoppa det är bra med er alla därute, själv blev jag sjuk igår.
Började må dåligt efter att jag följt med mamma och lillasyster på stan och fika med en ungdom från hennes jobb.
Spydde i mammas bil på vägen hem och fick på kvällen hög feber.
Mamma och pappa lät mig få en piggelin under natten när jag vaknade eftersom jag inte ville dricka ngt... piggelinen tackade jag dock inte nej till, den smakade jättebra och kallt, precis vad jag behövde.
Direkt jag fått i mig den sa jag till mammma "tända lampan" (självklart menade jag släcka), jag säger tända till både slå på och slå av lampan🙂

Idag är det lite bättre så om jag orkar så ska mamma ta med mig och syrran så vi får kolla på lite leksaker.

Kommer ni ihåg att jag förra gången skrev att det var en hemlis som skulle hända förra helgen... vi hade nämligen ett överraskningskalas för pappsen!
Pappas kompisar kom och tjuvade bort han och klädde ut han efter lunch och medans dom var borta så ordnade jag, Moa, farmor och farbror Davids Anna och såklart mamma iordning för middagsbjudning.



Han blev verkligen överraskad!
Och på söndagen var det storasysters tur att bli firad för hon fyllde ju 11 år dagen efter!
Det blev en väldigt hektiskt men rolig helg fylld av massa kalasande!



Sedan har jag och lillsyrran haft en bra vecka på dagis, denna vecka var inte mamma med och hälsade på utan lillsyrran fick vara där alldeles själv... jag tittade till henne på hennes avdelning ganska ofta för att se så hon hade det bra!

På tisdag kom pappsen och hämtade oss så jag fick chans att visa honom runt, han hade ju bara varit på det gamla dagiset som de nu håller på att riva.
Jag, mammsen och lillsyrran gick runt nya förskolan tidigare i veckan för att jag skulle få se maskinerna som arbetade med rivningen...och utbrast direkt jag såg dem "Åjåj... kopa kassa huse" (skopan kastar huset)!



Nu ska jag försöka äta så jag blir frisk fort, men skriver mer senare!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar